lyanne-kerkstra.reismee.nl

Werkdagen

Was ik weer met een verslag(je).. ik weet nog niet hoe groot die gaat worden.

Nou ik heb mijn 2e werkdag erop zitten, veel nieuwe informatie gehad en me hoofd staat op ontploffen en ik snap er eignelijk nog niet veel van.. moet je nagaan!

Gisteren liep ik mee met de human resource manager, we hebben samen 7 mega volle dozen met oud Hilton personal files uitgezocht van mensen die hier werken, niet meer werken en welke er afgelopen 5 jaar gewerkt hebben.. lichtelijk dodelijk dus! maar de opluchting was dat we wel 5 dozen weg hebben kunnen gooien :D fijn gevoel.

Om 7uur was ik klaar en hebben we 'lekker' gegeten in de kantine, waar we nog steeds raar aangekeken worden omdat we sla, komkommer, tomaat en meloen eten ipv al dat vette vieze spul wat hun eten. Dus ook deze keer hadden we gezond vergeleken met de anderen een geroosterd bruin broodje met kipfilet en sla en een sausje.

Vandaag moest ik om 10uur beginnen, mijn 1e officiele dag achter de receptie. De telefoon ging de hele dag af, meestal alle 3 tegelijk. Dat is best ongemakkelijk, want je wil wel wat doen maar je weet niet hoe je het moet doen.. nja iedereen weet hoe je een telefoon moet aannemen.. maar meestal is het een reservering checken of boeken. Dat weet ik helaas nog niet, maar daar gaan we vrijdag & zaterdag mee verder. ben benieuwd.

Morgen zijn we lekker vrij en gaan we naar Dublin toe want Anouk is jarig :D Eersteven een drankje doen met klasgenootje en daarna kijken of ik nog een leuk kadootje voor haar kan scoren !Want we gaan offcourse: SHOPPEN!

Morgen zullen er waarschijnlijk ook meer foto's volgen na ons dublin avontuurtje.

'see' you all tomorrow

kisses from Ireland!

1e + 2e dag in Ierland

hallo allemaal,

eventjes een update uit het warme,10 graden, Ierland. Anouk en ik zijn gister om 15:15 uiteindelijk gevlogen naar Dublin toe., halfuurtje later maar was te overleven. We hebben veel turbulentie gehad, dus waren blij toen de wielen weer op de grond waren. Toen zijn we met de bus naar Dublin bus station gegaan, althans dat was de bedoeling... Die halte hebben we dus gemist, toen zijn we maar door gegaan naar Dublin Hueston train station en op 1 minuut na de trein gemist. Dus mochten heerlijk onder genot van een broodje, want het was in middels al 6uur, te wachten op de trein richting Carlo. Uiteindelijk zaten we in de trein naar Carlo. De treinen zien er hier uit als de hoge snelheids lijn, alleen ze rijden nog niet eens 1/3 van de snelheid.. Dus uiteindelijk waren we om half8 in Carlo. DIt station had overigens een trap waar we dus eerst met 2 tassen en 2 koffers omhoog moesten klimmen om over het spoor heen te gaan.. en daarna mocht je nog een x die trap af. GEWELDIG. Dan kom je buiten bij het station in Carlo pikke donker, niks te bekennen wat leek op een taxi of bus.. Gelukkig kwam er een vrouw aan met 2 zoontjes en die heeft ons een lift gegeven naar het hotel! :D Uiteindelijk waren we om 9uur ongeveer bij het hotel.

Vanochtend het ontbijt gemist, dus dan maar 2 geroosterde broodjes en een kopje thee... Daarna gesprek gehad met de personeelsmanager, alles zo goed als geregeld. Daarna ff gelunched, nu wel op tijd dus heerlijk een broodje gezond, zonder die rare oranje kaas, gemaakt. Net ff lekker geskyped met de familie op mijn neefje zijn verjaardag. Straks gaan we even op zoek naar de supermarkt om wat drinken & eten in te slaan!

Morgen zijn we nog even een dagje vrij en dan dinsdag van 3 - 11 uur achter de receptie.

Het hotel is trouwens wel echt geweldig, groot, mooi en wauw! Foto's volgen nog (a)